Na grafikonu je prikazana veza između razvijenosti neke države mjereno BDP-om per capita u stalnim američkim dolarima iz 2015. godine i emisije CO2 mjerene u m3 po glavi stanovnika. Iz grafikona je vidljivo da je ta veza pozitivna (više o linearnoj regresiji na linku), odnosno da što je zemlja razvijenija to u prosjeku emitira veću razinu onečišćenja. Jedan od razloga za to je da što je zemlja razvijenija, ona proizvodi više dobara pa sukladno tome i više onečišćuje. Naravno, to nije jedini razlog, drugi bitan faktor je i koliko neka zemlja ima ili nema razvijenu industriju. Ono što predstavlja veliki izazov danas, a s obzirom na dosadašnji smjer politika zaštite okoliša u EU predstavljat će još veći izazov u budućnosti, je kako smanjiti te razine onečišćenja s obzirom na sve veće pokazatelje onečišćenja na Zemlji, a bez da se značajno ugrozi životni standard. Jedna od takvih politika EU je i odluka da se od 2035. godine zabranjuje prodaja novih benzinskih i dizelskih automobila (kupoprodaja rabljenih automobila proizvedenih prije 2035. će i dalje biti moguća), a s ciljem nulte emisije CO2. Ova odluka će primorati europske i svjetske proizvođače motornih vozila, koji žele poslovati u EU, na zaokret u dosadašnjoj praksi proizvodnje i prebacivanje fokusa s proizvodnje motornih vozila koja pokreću fosilna goriva na proizvodnju električnih vozila.
Grafikon: Povezanost BDP-a po glavi stanovnika i emisije CO2 u zemljama EU u 2020. godini
Izvor: World Development Indicators
Nema komentara